duminică, 4 martie 2012

Nu te teme

    NU TE TEME

       "Dar ingerul le-a zis"Nu va temeti,caci va aduc o veste buna ,care va fi o mare bucurie pentru tot norodul:astazi in cetatea lui David vi s-a nascut un Mantuitor,care este Hristos Domnul."(Luca 2,10,11)
        In Sfanta Scripura intalnim acest sfat minunat de 366 de ori.
Domnul a luat masuri pentru incurajarea noastra in fiecare zi a anului,chiar si pentru anii bisecti.In orice zi te-ai afla ,in orice imprejurare,oricat de intristat ai fi,glasul lui Dumnezeu"nu te teme",vine ca o fagaduinta sa te sprijine.Totul depinde de credinta noastra,caci El se tine de cuvant.Daca nu ne indoim de Cuvantul Sau ,putem beneficia in toate zilele vietii noastre de sprijinul pe care ni-l da.Din prima zi cand Adam si Eva au ales sa nu se increada in Dumnezeu si au ascultat de glasul Satanei, de atunci omul a inceput sa se teama."Dar Domnul Dumnezeu a chemat pe om si i-a zis:"Unde esti?" El a raspuns:Ti-am auzit glasul in gradina si mi-a fost frica,pentru ca eream gol si m-am ascuns."(Geneza 3:9,10) De atunci si pana azi,fiecare om nascut pe pamant a experimentat acesta frica.La glasul chemarii Tatalui lor ceresc,primi nostri parinti s-au ascuns de frica pentru ca ereau gai.In loc sa-si marturiseasca vina lor,s-au ascuns.Domnul venise sa-i ajute chiar daca ei au pacatuit.El le-a facut haine din piele si i-a imbracat cu ele .(Geneza 3,21).Trimitand la moarte in locul nostru pe Ful Sau iubit,Dumnezeu ne-a imbracat cu hainele neprihaniri Sale.In loc sa fugim la glasul Sau, la glasul chemari la pocainta,sa ne apropiem de maritul; nostru Mantuitor care ne asigura:"Nu te teme,turma mica,pentru ca Tatal vostru va da cu placere Imparatia(Luca 12:32).Privind la timpul de persecutie ce astepta pe ucenicii Sai de atunci si din toate timpurile,El ne spune:"Nu va temeti de ei...Nu va temeti de cei ce ucit trupul dar care nu pot ucide sufletul,ci temeti-va mai degraba de Cel ce poate sa piarda si sufletul si trupul in gheena."(Matei 10 :26,28) Cand Maria se temea de cuvintele care vesteau nasterea Domnului Hristos,ingerul i-a zis:"Nu te teme,Marie, caci ai capatat indurare inaintea lui Dumnezeu."(Luca 1:30)
       Lui Iosif care se temea s-o ia de nevasta pe Maria,ingerul ii spuse"...nu te teme sa iei la tine pe Maria nevasta-ta caci ce s-a zamislit in ea,este de la Duhul Sfant."(Matei 1:20)
        Pentru pacatele care te-au despartit de Dumnezeu,s-a nascut un Salvator, nu te teme.Prin marturisire,in sangele Lui gasesti iertare si curatire.Esti cuprins de grij pentru viitor,nu ai serviciu,te-au parasit prietenii si cei dragi,boala te descurajeaza,nu te teme,Isus are un plan sigur pentru salvarea ta .NU TE TEME.
  "Nu te teme,caci Eu sunt cu tine;nu te uita cu ingrijorare,caci Eu sunt Dumnezeul tau;Eu te intaresc,tot Eu iti vin in ajutor.Eu te sprijinesc cu dreapta Mea biruitoare."(Isaia:41,10)
          Cand Iacov, urmarit de vina pacatului sau a fugit din casa parinteasca spre Haran,Dumnezeu ii vorbeste in vis si ii spune:"Iata,Eu sunt cu tine,te voi pazi pretutindeni pe unde vei merge si te voi aduce inapoi in tara aceasta;caci nu te voi parasi, pana nu voi implini ce-ti spun"(Geneza 28:15)
          In cele din urma cuvinte ale lui Moise,poporul Israel este incurajat in lupta care le statea in fata:Intari-tiva si imbarbatati-va!Nu va temeti si nu va inspaimantati de ei,caci Domnul,Dumnezeul tau, va merge El insusi cu tine,nu te va parasi si nu te va lasa."(Deut.31:6)Acelasi cuvant plin de speranta se repeta mereu in Scripturi.Lui Iosua ii spune Domnul sa nu se teama.(Iosua:10:8). Lui Ieremia, pe cand erea un copil, Domnul ii spune:"Nu te teme de ei,caci eu sunt cu tine ca sa te scap"-zice Domnul.(Ier.1:8)
Lui Daniel in timp ce statea in picioare tremurand,Domnul Hristos ii vorbeste astfel:"El mi-a zis:"Daniele nu te teme de nimic!Caci cuvintele tale au fost ascultate din ce-a dintai zi,cand ti-ai pus inima ca sa intelegi,si sa te smeresti inaintea Dumnezeului tau,si tocmai din pricina cuvintelor tale vin Eu acum!"Apoi mi-a zis:"Nu te teme de nimic,om prea iubit! Pace tie!Fi tare si cu inima!"Si pe cand imi vorbea El am prins iar puteri si am zis:"Vorbeste Domnul meu caci m-ai intarit."(Daniel10:12,19)
       Ieremia erea chemat sa fie glasul lui Dumnezeu pentru poporul Sau,care se ratacise de la calea dreapta.Cei ce urmeaza aceste exemple,vor fi intariti,vor primi pace si vor prinde puteri noi cand Domnul le vorveste.Domnul vorbeste prin Cuvantul Sau si astazi,la oricine isi pune inima sa inteleaga.De ce sa ne miram ca poporul lui Dumnezeu de azi, este lipsit de putere spirituala?Lipsa rugaciunii,a smereniei, a studiului Cuvantului inspirat prin care Dumnezeu ne vorbeste,aduce slabiciune,tulburare,frica in fata obstacolelor.Daca stai de vorba cu Dumnezeu in fiecare zi, daca te smeresti si te increzi in ajutorul Sau,El te va sprijini cu dreapta Lui biruitoare,te va intari si nu-ti va fi frica. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu